Polecamy
  • Nowe samochody na drogach
    Coraz częściej motoryzacyjne potęgi z Europy, Azji i Ameryki skupiają się na tworzeniu bardzo bezpiecznych aut wykorzystujących przede wszystkim zdobycze technik komputerowych w zapewnianiu kierującemu większej pomocy na drodze. W …
  • Samochody crossowe
    Prócz samochodów terenowych, istnieją także samochody postrzegane, jako crossowe. Są one specjalistycznie przygotowane do bardzo niekiedy skomplikowanych warunków podróży, jak na przykład przemieszczanie się po peryferiach miast, górach, czy też …
  • Transport to droga rozwoju
    Bez wątpienia rozwój w dziedzinie transportu postawiłby gospodarczy świat na nogi. Każdy ekonomista doskonale wie, że gospodarka w dużej części opiera się na jego cenach. Ich obniżenie automatycznie poprawiłoby wszystkie …

postheadericon Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla

Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na tankowanie tej tańszej, 95-oktanowej. Jednak w pewnych sytuacjach, chociażby przy okazji jazdy na torze, nie zaszkodzi zalać najlepszą z możliwych. A może zawsze tankować tą najlepszą, żeby mieć do dyspozycji pełną moc, a przy okazji dbać o silnik? Spróbujmy potwierdzić lub obalić mit związany z paliwem. Czy im droższe paliwo i czym większa liczba oktanów, tym lepiej? Najbardziej odpowiednim miejscem na taki test byłaby oczywiście profesjonalna hamownia, na której w identycznych warunkach można sprawdzić osiągi – na wielu różnych próbkach paliwa. Na wstępie powinniśmy zadać sobie pytanie – co tak naprawdę oznacza liczba oktanów benzyny? Co jeszcze wchodzi w jej skład? Nie znamy dokładnej odpowiedzi, w tej kwestii musimy zaufać ekspertom. Wynik konfrontacji pomiędzy 95 i 98 okazał się niejednoznaczny. W praktyce nikt w rzeczywistości nie zauważy realnej różnicy w osiągach.

Comments are closed.