Polecamy
  • Studia logistyczneStudia logistyczne
    W majowy weekend warto wybrać się na zakupy do stołecznych hipermarketów oraz galerii handlowych. Promocje oferowane przez markowe firmy niejednego mogą skusić na bogate i eleganckie zakupy. Kwestia jest tylko …
  • Silnik hybrydowySilnik hybrydowy
    Silnik jest sercem każdego pojazdu, to on jest siłą napędową, umożliwiającą lokomocję. Na współczesnych drogach, zdecydowana większość pojazdów wyposażona jest w silnik spalinowy, który niewątpliwie jest obecnie najbardziej popularnym i …
  • Badania pojazdówBadania pojazdów
    W Polsce od szeregu lat badania techniczne pojazdów są obowiązkowe. Badania takie dla aut 5 – letnich i starszych muszą być wykonywane, co roku. Może niektórym to się nie podobać, …

postheadericon Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla

Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na tankowanie tej tańszej, 95-oktanowej. Jednak w pewnych sytuacjach, chociażby przy okazji jazdy na torze, nie zaszkodzi zalać najlepszą z możliwych. A może zawsze tankować tą najlepszą, żeby mieć do dyspozycji pełną moc, a przy okazji dbać o silnik? Spróbujmy potwierdzić lub obalić mit związany z paliwem. Czy im droższe paliwo i czym większa liczba oktanów, tym lepiej? Najbardziej odpowiednim miejscem na taki test byłaby oczywiście profesjonalna hamownia, na której w identycznych warunkach można sprawdzić osiągi – na wielu różnych próbkach paliwa. Na wstępie powinniśmy zadać sobie pytanie – co tak naprawdę oznacza liczba oktanów benzyny? Co jeszcze wchodzi w jej skład? Nie znamy dokładnej odpowiedzi, w tej kwestii musimy zaufać ekspertom. Wynik konfrontacji pomiędzy 95 i 98 okazał się niejednoznaczny. W praktyce nikt w rzeczywistości nie zauważy realnej różnicy w osiągach.

Comments are closed.