Polecamy
  • Transport dla każdegoTransport dla każdego
    Niezwykle istotny wpływ na nasze życie ma samochód. Jest on nieodzownie związany z transportem, z którym każdy z nas styka się niemal na co dzień. Bowiem codziennie gdzieś wyjeżdżamy, codziennie …
  • Wymarzony MustangWymarzony Mustang
    Model samochodu osobowego Alfa Romeo 147 został wprowadzony w 2000 roku prze włoski koncern motoryzacyjny. Alfa Romeo 147 jest swoistym poprzednikiem modelu oznaczonego cyfrą 145. Następcą tego modelu jest natomiast …
  • Próba zabezpieczenia ruchu drogowegoPróba zabezpieczenia ruchu drogowego
    Szybka jazda jest najczęstszym sposobem na zapewnienie sobie wypadku i to właśnie nadmierna prędkość podróży jest w statystykach policyjnych głównym przyczynkiem do śmiertelnych wypadków samochodowych. Przy bardzo dużej prędkości nawet …

postheadericon Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla

Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na tankowanie tej tańszej, 95-oktanowej. Jednak w pewnych sytuacjach, chociażby przy okazji jazdy na torze, nie zaszkodzi zalać najlepszą z możliwych. A może zawsze tankować tą najlepszą, żeby mieć do dyspozycji pełną moc, a przy okazji dbać o silnik? Spróbujmy potwierdzić lub obalić mit związany z paliwem. Czy im droższe paliwo i czym większa liczba oktanów, tym lepiej? Najbardziej odpowiednim miejscem na taki test byłaby oczywiście profesjonalna hamownia, na której w identycznych warunkach można sprawdzić osiągi – na wielu różnych próbkach paliwa. Na wstępie powinniśmy zadać sobie pytanie – co tak naprawdę oznacza liczba oktanów benzyny? Co jeszcze wchodzi w jej skład? Nie znamy dokładnej odpowiedzi, w tej kwestii musimy zaufać ekspertom. Wynik konfrontacji pomiędzy 95 i 98 okazał się niejednoznaczny. W praktyce nikt w rzeczywistości nie zauważy realnej różnicy w osiągach.

Comments are closed.