Polecamy
  • Firma transportowa warszawaFirma transportowa warszawa
    Profesjonalny transport, to gwarancja wysokiej jakości. Transport ludzi i towarów, to z pozoru prosta działalności. Wybierając firmę transportową zwykle kierujemy się ceną, gabarytami naszego towaru lub ilością osób, którą chcemy …
  • RenaultRenault
    Francuska marka, która znana jest na całym świecie. Produkuje samochody od prawie stu lat. Konstruktorzy skupiają się zarówno na samochodach rodzinnych, jak i ciężarowych czy sportowych. Na drogach bardzo często …
  • Reklamy pojazdów i motoryzacjiReklamy pojazdów i motoryzacji
    Czasami dużo ważniejsze jest to, aby po prostu nie zepsuł on wrażenia, które zdążyła najpewniej na danym kliencie zrobić już do tej pory reklama globalna przygotowana przez markę. Marketing w …

postheadericon Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla

Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na tankowanie tej tańszej, 95-oktanowej. Jednak w pewnych sytuacjach, chociażby przy okazji jazdy na torze, nie zaszkodzi zalać najlepszą z możliwych. A może zawsze tankować tą najlepszą, żeby mieć do dyspozycji pełną moc, a przy okazji dbać o silnik? Spróbujmy potwierdzić lub obalić mit związany z paliwem. Czy im droższe paliwo i czym większa liczba oktanów, tym lepiej? Najbardziej odpowiednim miejscem na taki test byłaby oczywiście profesjonalna hamownia, na której w identycznych warunkach można sprawdzić osiągi – na wielu różnych próbkach paliwa. Na wstępie powinniśmy zadać sobie pytanie – co tak naprawdę oznacza liczba oktanów benzyny? Co jeszcze wchodzi w jej skład? Nie znamy dokładnej odpowiedzi, w tej kwestii musimy zaufać ekspertom. Wynik konfrontacji pomiędzy 95 i 98 okazał się niejednoznaczny. W praktyce nikt w rzeczywistości nie zauważy realnej różnicy w osiągach.

Comments are closed.