Polecamy
  • Samochód to klasa sama w sobieSamochód to klasa sama w sobie
    Jakby nie patrzeć samochody są standardowym środkiem transportu używanym przez większość ludzi w Polsce. Pomimo tego, że nie mamy super dróg i infrastruktury technicznej pasjonujemy się motoryzacją i pragniemy zmieniać …
  • Usługi koparko ładowarką łódźUsługi koparko ładowarką łódź
    Prace ziemne. Właśnie rozpoczynałem budowę swojego własnego domu. Wiem że będzie to proces długofalowy. Nie mam na tyle pieniędzy aby szybko wybudować dom. Wiele rzeczy będę robił metodą gospodarczą, aby …
  • Studia logistyczneStudia logistyczne
    W majowy weekend warto wybrać się na zakupy do stołecznych hipermarketów oraz galerii handlowych. Promocje oferowane przez markowe firmy niejednego mogą skusić na bogate i eleganckie zakupy. Kwestia jest tylko …

postheadericon Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla

Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na tankowanie tej tańszej, 95-oktanowej. Jednak w pewnych sytuacjach, chociażby przy okazji jazdy na torze, nie zaszkodzi zalać najlepszą z możliwych. A może zawsze tankować tą najlepszą, żeby mieć do dyspozycji pełną moc, a przy okazji dbać o silnik? Spróbujmy potwierdzić lub obalić mit związany z paliwem. Czy im droższe paliwo i czym większa liczba oktanów, tym lepiej? Najbardziej odpowiednim miejscem na taki test byłaby oczywiście profesjonalna hamownia, na której w identycznych warunkach można sprawdzić osiągi – na wielu różnych próbkach paliwa. Na wstępie powinniśmy zadać sobie pytanie – co tak naprawdę oznacza liczba oktanów benzyny? Co jeszcze wchodzi w jej skład? Nie znamy dokładnej odpowiedzi, w tej kwestii musimy zaufać ekspertom. Wynik konfrontacji pomiędzy 95 i 98 okazał się niejednoznaczny. W praktyce nikt w rzeczywistości nie zauważy realnej różnicy w osiągach.

Comments are closed.