Polecamy
  • Kupuj oryginalne częściKupuj oryginalne części
    Niczym nowym nie powinno być dla nas to, że coraz więcej ludzi decyduje się przede wszystkim na to, aby kupować tylko takie przedmioty, które są jak najtańsze. Niestety, ale takowe …
  • Motocykl przygotowany do jazdy w terenieMotocykl przygotowany do jazdy w terenie
    Taki motocykl jest idealny do szlifowania naszych umiejętności, można spokojnie brać udział w jakichś zawodach właśnie na nim. Trzeba jednak wiedzieć, że nie wolno przekraczać masy, do której został on …
  • Dojrzałość kierowcyDojrzałość kierowcy
    Sztuka kierowania samochodem rośnie wraz ze zdobywaniem doświadczenia. Przyjrzyjmy się zatem temu schematowi dokładniej, abyś mógł odkryć na jakim etapie właśnie się znajdujesz. Początkujący kierowca zdobywa określone umiejętności na kursie …

postheadericon Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla

Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na tankowanie tej tańszej, 95-oktanowej. Jednak w pewnych sytuacjach, chociażby przy okazji jazdy na torze, nie zaszkodzi zalać najlepszą z możliwych. A może zawsze tankować tą najlepszą, żeby mieć do dyspozycji pełną moc, a przy okazji dbać o silnik? Spróbujmy potwierdzić lub obalić mit związany z paliwem. Czy im droższe paliwo i czym większa liczba oktanów, tym lepiej? Najbardziej odpowiednim miejscem na taki test byłaby oczywiście profesjonalna hamownia, na której w identycznych warunkach można sprawdzić osiągi – na wielu różnych próbkach paliwa. Na wstępie powinniśmy zadać sobie pytanie – co tak naprawdę oznacza liczba oktanów benzyny? Co jeszcze wchodzi w jej skład? Nie znamy dokładnej odpowiedzi, w tej kwestii musimy zaufać ekspertom. Wynik konfrontacji pomiędzy 95 i 98 okazał się niejednoznaczny. W praktyce nikt w rzeczywistości nie zauważy realnej różnicy w osiągach.

Comments are closed.