Polecamy
  • Samolotowe prędkościSamolotowe prędkości
    Prędkości osiągane przez dzisiejsze pojazdy potrafią przyprawić o ból głowy. 300-400 kilometrów na godzinę to szybciej, niż zdoła lecieć helikopter czy awionetka. Gdy przyjrzymy się koncernom okaże się, że większość …
  • Transport i spedycjaTransport i spedycja
    Praca spedytora nigdy nie należała oczywiście do najłatwiejszych, aczkolwiek jeżeli się dobrze do niej człowiek przygotował na początku, zdobył odpowiednią ilość kontaktów oraz doświadczenia, to rzecz jasna nie posiada później …
  • Nowe samochody na drogachNowe samochody na drogach
    Coraz częściej motoryzacyjne potęgi z Europy, Azji i Ameryki skupiają się na tworzeniu bardzo bezpiecznych aut wykorzystujących przede wszystkim zdobycze technik komputerowych w zapewnianiu kierującemu większej pomocy na drodze. W …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.