Polecamy
  • Motoryzacja przyśpiesza!Motoryzacja przyśpiesza!
    Dzisiaj jeden samochód w rodzinie nie jest żadnych luksusem, a wręcz standardem, zwłaszcza dla ludzi mieszkających poza miastem i nie mających możliwości skorzystania transportu miejskiego. Coraz częściej małżeństwa mają osobne …
  • Jak wybrać odpowiedni warsztat?Jak wybrać odpowiedni warsztat?
    Jeśli jesteśmy już posiadaczami samochodu musimy wybrać odpowiedni warsztat w jakim będziemy dokonywali przeglądów oraz w jakim będziemy mogli naprawić samochód. Warsztat dobrze jest wybrać zanim zdarzy nam się konieczność …
  • Tanie podróżeTanie podróże
    Nikogo z nas nie dziwi już to, że w XXI wieku coraz więcej ludzi decyduje się na to ,aby udawać się w naprawdę bardzo dalekie podróże. Jednakże, co my sami …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.