Polecamy
  • Czy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocyklaCzy droższe paliwo powoduje lepsze osiągi motocykla
    Każdy z nas ma pewnie swoje ulubione stacje benzynowe, jak też każdy tankuje określoną benzynę. Z uwagi na rosnące w zastraszającym tempie koszty paliwa większość z nas decyduje się na …
  • Gdy chcesz się przetransportowaćGdy chcesz się przetransportować
    Nikogo z nas nie trzeba przekonywać do tego, że w obecnych czasach człowiek stale musi się gdzieś transportować. Tak to już jest w XXI wieku, że człowiek tak naprawdę jest …
  • Kupuj oryginalne częściKupuj oryginalne części
    Niczym nowym nie powinno być dla nas to, że coraz więcej ludzi decyduje się przede wszystkim na to, aby kupować tylko takie przedmioty, które są jak najtańsze. Niestety, ale takowe …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.