Polecamy
  • Oszczędzaj pieniądzeOszczędzaj pieniądze
    Nikogo z nas nie trzeba przekonywać do tego, że w dzisiejszych czasach naprawdę bardzo ważnymi mogą okazać się przede wszystkim oszczędności. Jak wiadomo, w XXI wieku niejednokrotnie tylko dzięki oszczędnościom …
  • Usługi transportoweUsługi transportowe
    Każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważną rolę w rozwoju cywilizacji odegrał transport. Współczesny świat nie byłby z pewnością tak rozwinięty, gdyby dawno temu nie zaczął się rozwijać …
  • Co robić w przypadku kolizji?Co robić w przypadku kolizji?
    Każdemu z nas grozi, że podczas jazdy samochodem może dojść do małej stłuczki lub kolizji. Pamiętajmy o zachowaniu podstawowych zasad w tego typu przypadkach. Po pierwsze jeżeli w zdarzeniu ucierpiała …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.