Polecamy
  • Samochód u kosmetyczkiSamochód u kosmetyczki
    Z samochodem jest jak z dziewczyną, trzeba zadbać o jego wygląd, bo inaczej przestanie on interesować innych ludzi, a także nas samych. Zwykłe umycie auta nie jest wystarczającym środkiem do …
  • Łóżka dla dzieciŁóżka dla dzieci
    Zakup łóżka dla dziecka. Każde dziecko lubi mieć duże łóżko, w którym będzie mogło się udanie wyspać. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż wszystkim zależy na komfortowym śnie. Oczywiście …
  • Gdzie są pieniądze z akcyzyGdzie są pieniądze z akcyzy
    W Polsce jednym z największych problemów społecznych od bardzo dawna są drogi oraz ogólnie stan transportu. Kierowcy wciąż zastanawiają się na co zostają przeznaczane ich ciężko zarobione pieniądze. Za paliwo …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.