Polecamy
  • Znajdź dobrego mechanikaZnajdź dobrego mechanika
    Bez wątpienia każdy z nas ma jakąś specjalność, jest w stanie wykonać niektóre zadania w pełni profesjonalnie. Wtedy bez najmniejszego problemu możemy podjąć się wykonania jakiejś rzeczy i nie musimy …
  • Fiat siena dane techniczneFiat siena dane techniczne
    Planowanie zakupu samochodu. Zdałeś niedawno egzamin na prawo jazdy i zaczynasz zastanawiać się nad własnym samochodem? Być może nie wiesz, czy zdecydować się na używany czy nowy samochód.Dla nowego kierowcy …
  • Co nam daje przewóz produktów?Co nam daje przewóz produktów?
    Wielu osobom wydaje się, że transport materiałów lub innych ludzi nie dotyczy ich bezpośrednio, jednak jest to błędne rozumowanie, bo dotyczy to każdego z nas. Jedną z funkcji transportu jest …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.