Polecamy
  • Innowacje technologiczne w samochodachInnowacje technologiczne w samochodach
    Innowacje technologiczne to element wspólny dla całego współczesnego przemysłu i można z całym zdecydowaniem powiedzieć, że coraz mniej ważne jest dla ludzi samo projektowanie i design kupowanych przedmiotów a liczy …
  • Deska rozdzielczaDeska rozdzielcza
    Nowoczesne samochody wyglądają już coraz bardziej kosmicznie. Mają opływowe kształty, wersja coupe ma charakterystyczny ścięty tył, w samochodach sportowych zaś często montuje się lotnicze drzwi, które otwierają się w inny …
  • Szkoła jazdy warszawaSzkoła jazdy warszawa
    Szkoła jazdy Warszawa. Nauka jazdy to dla wielu bardzo stresujący i trudny proces. Jednak dużo tutaj zależy od wyboru właściwego ośrodka szkolenia kierowców, który powinien w miarę możliwości zapewnić nam …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.