Polecamy
  • Niezwykła popularność sportów motorowychNiezwykła popularność sportów motorowych
    Motocykle z początku pełniły rolę zwyczajnych pojazdów, które ich właściciele używali to, by szybko przemieścić się na niewielką odległość. Szybko jednak zauważono potencjał, jaki drzemie w tych maszynach, szczególnie zaś …
  • Ważne daty w historii motoryzacjiWażne daty w historii motoryzacji
    Motoryzacja uczyniła nas wszystkich zależnymi od swoich dobrodziejstw- nie wyobrażamy sobie świata ani codziennego życia bez motoryzacji. Doskonale wiemy jednak o tym, że motoryzacja nie towarzyszy ludzkości od zawsze, wręcz …
  • Gdzie trzymać nasze autoGdzie trzymać nasze auto
    Kupują nowy samochód musisz koniecznie pomyśleć o tym, gdzie go przechowywać czyli garażować. . Najlepiej mieć jakieś garaże na ten cel. Bo przecież samochód nie należy do tanich i nikt …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.