Polecamy
  • Pomiary oświetlenia KrakówPomiary oświetlenia Kraków
    O oświetleniu sztucznym. W dzisiejszych czasach każdy z nas ma w swoim domu lub innym miejscu zamieszkania jakiś sprzęt zapewniający mu oświetlenie sztuczne. Jednakże jednocześnie znaczna część z nas nie …
  • Polskie legendy motoryzacyjnePolskie legendy motoryzacyjne
    Wiele samochodów czy motocykli jest już wycofanych z produkcji. Znikają też one z polskich ulic, stając się prawdziwą legendą. A każdy, kto ma szczęście jeszcze je zobaczyć przemykające pobliska szosą …
  • Magazyn motoryzacyjnyMagazyn motoryzacyjny
    Technika prężnie zaczęła się rozwijać już w XIX wieku. Wtedy to powoli zaczęła następować automatyzacja, pojawiały się pierwsze maszyny oraz środki transportu. Spośród lądowych środków lokomocji pierwsza była kolej. Niedługo …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.