Polecamy
  • Polskie legendy motoryzacyjne
    Wiele samochodów czy motocykli jest już wycofanych z produkcji. Znikają też one z polskich ulic, stając się prawdziwą legendą. A każdy, kto ma szczęście jeszcze je zobaczyć przemykające pobliska szosą …
  • Na czym polega motoryzacja?
    Nie każdy wie, że kobiety także interesują się motorami. Zazwyczaj oglądają wyścigi, wchodzą do sklepów i kupują różne kasy. Nie każdy wie, że motoryzacja jest bezpieczna. Gdy wsiądzie się na …
  • Usługi koparko ładowarką łódź
    Prace ziemne. Właśnie rozpoczynałem budowę swojego własnego domu. Wiem że będzie to proces długofalowy. Nie mam na tyle pieniędzy aby szybko wybudować dom. Wiele rzeczy będę robił metodą gospodarczą, aby …

postheadericon Echa PRL-u

Po przemianach ustrojowych w naszym kraju ustanowiono wolny rynek oraz otwarte zostały zachodnie granice. Do kraju weszli zachodni producenci ze swoimi produktami. Nie mogło zabraknąć wśród nich producentów samochodów. We wszystkich dużych miastach zaczęły powstawać salony różnych marek. Osoby, którym nie było stać na zakup nowego auta, decydowały się na sprowadzenie go zza granicy. W miarę tanim rozwiązaniem był również zakup auta z komisu bądź też na giełdzie samochodowej. Chociaż obecnie zwraca się uwagę przede wszystkim na markę i model, imponują tylko samochody najdroższe i najlepsze, to jednak nie brakuje też miłośników innych aut. Szczególnym sentymentem darzy się samochody z poprzednich epok. W Polsce takimi kultowymi autami jest bez wątpienia Warszawa, Syrena oraz Fiat 125p. Do grupy doliczyć można również stare Polonezy oraz poczciwe kaszlaki, czyli Maluchy, a właściwe Fiaty 126p. Modele te z powodzeniem można nazwać ikonami PRL-u. Podobnie jak inne modele produkowane tuz po wojnie az do lat osiemdziesiątych można je zaliczyć do pojazdów zabytkowych.

Comments are closed.