Polecamy
  • Kto odpowiada za rosnące ceny benzynyKto odpowiada za rosnące ceny benzyny
    Walka pośredników, wielkich koncernów paliwowych ze zwykłymi ludźmi, którzy chcą po prostu używać samochodu jako narzędzia pracy trwa nieprzerwanie od wielu lat. Mówi się, że ceny ropy naftowej rosną cały …
  • Nie zawsze warto oszczędzać podczas kupna samochoduNie zawsze warto oszczędzać podczas kupna samochodu
    Kupno pojazdu to spora inwestycja, zatem warto podjąć rozsądną decyzję, której w późniejszym czasie nie będziemy żałować. Przede wszystkim trzeba się zastanowić nad czym nam najbardziej zależy- czy jest to …
  • Transport lotniczy na świecie i w EuropieTransport lotniczy na świecie i w Europie
    Najpopularniejszy wśród polaków model samochodu osobowego. Tak możemy w skrócie opisać samochód marki Audi 80. Niemiecki koncern rozpoczął produkcję kultowego samochodu już w 1972 roku. Wtedy właśnie pierwszy egzemplarz opuścił …

postheadericon Najdziwniejsze samochody świata

Pomysły konstruktorów aut mogą przybierać najdziwniejsze kształty i często nie wychodzą poza ramy projektu. Jednym z takich samochodów jest Colim, który w założeniu ma być camperem. Jego niezwykłość polega na tym, że przód samochodu może zostać odłączony i stanowi samodzielną jednostkę jeżdżącą. Na inny pomysł wpadli konstruktorzy z Peugeota, którzy opracowali pojazd mający w sobie ukrytą kapsułę ratunkową. Wewnątrz dużego pojazdu znajduje się mniejszy, którym można w razie konieczności wyjechać w dalszą trasę. Projekt został nazwany Peugeot Capsule. Za najszybszy pojazd na świecie można chyba uznać Thrust SSC, który ma wbudowane dwa potężne silniki odrzutowe po bokach nadwozia. Waży w sumie ok 10 ton i osiągnął rekordową prędkość 1233 km/h. Najwyższym samochodem na świecie okrzyknięto Bigfoot 5 – Monster Trucka marki Ford, który dzięki swoim ogromnym kołom osiągnął wysokość niemal 4,7 m. Z kolei najmniejszym pojazdem na świecie dopuszczonym do ruchu ulicznego jest Peel 50 jeżdżący po brytyjskich drogach. Mieści się w nim tylko jedna osoba, która i tak ma duży problem, żeby wytrzymać w takim ścisku. Jedyna zaleta tego maleństwa, to możliwość zaparkowania w każdym miejscu parkingowym. Designerzy samochodowi zaskoczą nas na pewno kolejnymi pomysłami, oby były bardziej praktyczne od prezentowanych powyżej.

Comments are closed.