Polecamy
  • Samochód to klasa sama w sobieSamochód to klasa sama w sobie
    Jakby nie patrzeć samochody są standardowym środkiem transportu używanym przez większość ludzi w Polsce. Pomimo tego, że nie mamy super dróg i infrastruktury technicznej pasjonujemy się motoryzacją i pragniemy zmieniać …
  • Bilety lotnicze dla grupBilety lotnicze dla grup
    Bilety lotnicze dla grup. Rezerwowanie biletów lotniczych dla grup to nowość w wielu ofertach linii lotniczych. Każdy może się jednak zdecydować obecnie na takie posunięcie, jeśli planujemy wraz z grupą …
  • Chiptuning, jako polepszenie wydajności samochoduChiptuning, jako polepszenie wydajności samochodu
    Tuning samochodowy od wielu lat cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Nie ma w tym nic dziwnego gdyż motoryzacja postępuje na przód każdego dnia, a sam tuning często jest rozwiązaniem, które …

postheadericon Prestiż słono kosztuje

Każdy z nas, gdy usłyszy o marce takiej jak Mercedes, Audi, BMW praktycznie od razu wyobraża sobie drogie i prestiżowe limuzyny. Nie ulega wątpliwości, że jeśli chodzi o rynek luksusowych limuzyn to właśnie ta niemiecka trójka wiedzie prym w rankingach. Kwestią bezsporną jest także poziom luksusu, jakie dostarczają te samochody. Są świetnie wykończone, z najlepszym dostępnym wyposażeniem i odznaczają się nieziemskim komfortem podróżowania. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że poza tymi trzema markami są jeszcze inne, które warto wziąć pod uwagę. Mowa tu przede wszystkim o Lexusie i Jaguarze. Samochody z dzikim kotem na masce są z pewnością nie mniej luksusowe, niż niemieckie wozy, a mimo to jeździ ich bardzo mało. Następny jest Lexus. W skrócie można by powiedzieć, że jest to bardzo luksusowa Toyota bowiem właśnie Toyota stworzyła Lexusa. Marka miała konkurować w klasie aut luksusowych, jednak rynek europejski jak i amerykański pozostały niewzruszone na atak Japończyków. Marka Lexus w dalszym ciągu pozostaje niszową co dziwi, bo modele takie jak Lexus LS są równie komfortowe, dobrze wyposażone i niezawodne co np. Mercedes klasy S. Dodatkowo te samochody są o około połowę tańsze, a mimo to niewielu majętnych decyduje się na zakup. Wynika to zapewne z polityki marketingowej, która stawia na luksus i prestiż. Ciekawostką jest to, że gdy Lexus wprowadził na rynek amerykański pierwszą generację LS’a, Mercedes podniósł ceny klasy S o 20%, wyśrubowując tym jego ekskluzywność i zabieg ten odniósł sukces. Sprzedaż Lexusa spadła.

Comments are closed.