Polecamy
  • Najdziwniejsze samochody świataNajdziwniejsze samochody świata
    Pomysły konstruktorów aut mogą przybierać najdziwniejsze kształty i często nie wychodzą poza ramy projektu. Jednym z takich samochodów jest Colim, który w założeniu ma być camperem. Jego niezwykłość polega na …
  • Nowości w motoryzacjiNowości w motoryzacji
    W dzisiejszych czasach wiele dziedzin życiowych rozwinęło skrzydła, nieco uległo zmianie na lepsze. Jedną z takich dziedzin jest motoryzacja, którą interesuje się wielu ludzi, szczególnie mężczyzn. Motoryzacja jest dziedziną, która …
  • Szkoła jazdy warszawaSzkoła jazdy warszawa
    Szkoła jazdy Warszawa. Nauka jazdy to dla wielu bardzo stresujący i trudny proces. Jednak dużo tutaj zależy od wyboru właściwego ośrodka szkolenia kierowców, który powinien w miarę możliwości zapewnić nam …

postheadericon Prestiż słono kosztuje

Każdy z nas, gdy usłyszy o marce takiej jak Mercedes, Audi, BMW praktycznie od razu wyobraża sobie drogie i prestiżowe limuzyny. Nie ulega wątpliwości, że jeśli chodzi o rynek luksusowych limuzyn to właśnie ta niemiecka trójka wiedzie prym w rankingach. Kwestią bezsporną jest także poziom luksusu, jakie dostarczają te samochody. Są świetnie wykończone, z najlepszym dostępnym wyposażeniem i odznaczają się nieziemskim komfortem podróżowania. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że poza tymi trzema markami są jeszcze inne, które warto wziąć pod uwagę. Mowa tu przede wszystkim o Lexusie i Jaguarze. Samochody z dzikim kotem na masce są z pewnością nie mniej luksusowe, niż niemieckie wozy, a mimo to jeździ ich bardzo mało. Następny jest Lexus. W skrócie można by powiedzieć, że jest to bardzo luksusowa Toyota bowiem właśnie Toyota stworzyła Lexusa. Marka miała konkurować w klasie aut luksusowych, jednak rynek europejski jak i amerykański pozostały niewzruszone na atak Japończyków. Marka Lexus w dalszym ciągu pozostaje niszową co dziwi, bo modele takie jak Lexus LS są równie komfortowe, dobrze wyposażone i niezawodne co np. Mercedes klasy S. Dodatkowo te samochody są o około połowę tańsze, a mimo to niewielu majętnych decyduje się na zakup. Wynika to zapewne z polityki marketingowej, która stawia na luksus i prestiż. Ciekawostką jest to, że gdy Lexus wprowadził na rynek amerykański pierwszą generację LS’a, Mercedes podniósł ceny klasy S o 20%, wyśrubowując tym jego ekskluzywność i zabieg ten odniósł sukces. Sprzedaż Lexusa spadła.

Comments are closed.