Polecamy
  • Badania pojazdówBadania pojazdów
    W Polsce od szeregu lat badania techniczne pojazdów są obowiązkowe. Badania takie dla aut 5 – letnich i starszych muszą być wykonywane, co roku. Może niektórym to się nie podobać, …
  • Polityka zrównoważonego transportu.Polityka zrównoważonego transportu.
    Tytuł wprowadzać w błąd, gdyż nie chodzi tutaj o działania usprawniające , ale o ekologię. Program „zrównoważonego transportu” jest terminem unijnym i powstał w odpowiedzi na zagrożenie spowodowane przez transport …
  • Deska rozdzielczaDeska rozdzielcza
    Nowoczesne samochody wyglądają już coraz bardziej kosmicznie. Mają opływowe kształty, wersja coupe ma charakterystyczny ścięty tył, w samochodach sportowych zaś często montuje się lotnicze drzwi, które otwierają się w inny …

postheadericon Zapotrzebowanie na luksusowe auta

W wielu najróżniejszych dziedzinach rynku panują skrajnie różne wersje budowania rynkowej przewagi nad konkurentem. Te najbardziej dominujące na rynku ze względu na udział sprzedaży to oczywiście masowi producenci, którzy jednocześnie tworzą lepsze produkty jak i te gorsze, byle zaspokoić możliwe najszersze potrzeby. Jeśli to konieczne, dla sprzedawania produktów typowo luksusowych zakładają osobne marki, żeby nie kojarzyć ich z dominującą na rynku linią produktów, nie kojarzących się już tak powszechnie z luksusem. Jednocześnie stworzenie sztucznego wrażenia, że dany produkt jest luksusowy nawet jeśli tak nie jest, jest dość trudne, albowiem rynek błyskawicznie ocenia, czy np. samochód produkowany w liczbie dwustu egzemplarzy rocznie faktycznie wart jest całego oczekiwania, na jakie skazywani są klienci pragnący wejść w jego posiadanie. Jeśli okazałoby się, że cała marketingowa otoczka wokół firmy motoryzacyjnej i jej jedynego modelu samochodu jest fałszywa, wiele osób musiałoby natychmiast wycofać całe swoje aktywa z takiej firmy a niejeden biznesmen czy polityk postanowiłby szybko pozbyć się takiego samochodu, który jeszcze niedawno miał przysparzać mu przede wszystkim prestiżu.

Comments are closed.